۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۴۵۷۷۷
آیت الله بهشتی در گفت و گو با رسا:

تولیدات داخلی باید ارتقای کیفیت پیدا کنند | از خروج ارز جلوگیری شود

تولیدات داخلی باید ارتقای کیفیت پیدا کنند | از خروج ارز جلوگیری شود
نماینده خبرگان با انتقاد از ورود کالاهای غیرضروری به کشور، تحقق شعار سال را در گرو حمایت از تولیدکنندگان، ارتقای کیفیت تولیدات و جلوگیری از خروج ارز از کشور دانست.

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همیشه کارساز بوده است، اظهار داشت: باید الزامات و راهکارهایی برای تحقق جهش تولید پیدا کرد تا در جامعه عملی شود.

وی جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری به کشور را تشویق کننده فعالان عرصه تولید دانست و گفت: جهش تولید دارای جنبه هایی است که اگر رعایت شود، شعار سال محقق می شود؛ یکی این که باید از وارد کردن کالاهای غیرضروری از دیگر کشورها خودداری کنیم تا فعالان عرصه تولید تشویق شوند و کار خود را با دقت بیشتری دنبال کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، ورود کالا از دیگر کشورها را ضربه ای به مملکت دانست و تصریح کرد: اگر بنا باشد که عده ای زحمت تولید را بر دوش داشته باشند اما اجناس و کالاها را از دیگر کشورها وارد کنیم، به تولید مملکت ضربه می خورد.

وی بر لزوم انجام حرکت جهادی در راستای پرهیز از ورود کالاهای غیرضروری تأکید کرد و افزود: این مسأله همتی می خواهد که از ورود کالاهای غیرضرور به صورت جهادی جلوگیری شود تا در این زمینه تولیدکنندگان تشویق شوند.

آیت الله بهشتی به مقابله شهید مدرس با ورود کالاها از دیگر کشورها اشاره کرد و  با تأکید بر اهمیت جلوگیری از خروج ارز از کشور گفت: وارد کردن کالاهای تزیینی از دیگر کشورها، خیانت به کشور بوده و خروج ارز از کشور محسوب می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم بالا رفتن کیفیت کالاهای داخلی تأکید و تصریح کرد: باید نسبت به بالا رفتن کیفیت کالاهایی که در کشور تولید می شود، نظارت شود تا کیفیت ارتقا یابد.

وی بر ضرورت نظارت نسبت به خروج ارز از کشور تأکید کرد و افزود: در گزارشاتی می خوانیم که برخی افراد خرید خود را از دیگر کشورها تهیه می کنند، در حالی که باید فرهنگ سازی کرد تا پول مملکت خارج نشود و در این صورت، جهش تولید تحقق می یابد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات